lammetjesopbali.reismee.nl

Cultuursnuiven gaat beginnen : naar de Tanah Lot

Vanmorgen nog even lekker naar het strand geweest en nadat ook Steven een frisse duik in het zwembad genomen had, kwam onze gids en chauffeur van vorig jaar, Wayan ons ophalen. Het was leuk elkaar weer te zien.Voor vandaag stond een bezoek aan de Tanah Lot op het programma. De Tanah Lot is de beroemdste zestempel van Bali, die je het beste of met zonsopkomst of met zonsondergang kunt gaan bekijken. Omdat de zon hier al rond 6 uur opkomt, begrijpen jullie natuurlijk wel dat het de zonsondergang ging worden. De tempel zelf is niet eens zo heel bijzonder, met een dak van stro, maar vooral de ligging, gedeeltelijk in de zee maakt dat je vanaf de wandelpaden eromheen prachtige uitzichten hebt. Bij vloed slaan de golven hoog tegen de rotsen. Toen we aankwamen zagen we op het parkeerterrein al 2 grote politie bussen staan, later bleek dat er net vanmiddag een toerist van een klip afgevallen. Hij stond op een stuk waar hij niet mocht staan en werd door een grote golf zo mee de zee ingesleurd! Het bleek om een man uit Ambon te gaan. Er werd een zoekactie gehouden, vandaar alle politie want het lichaam was nog niet gevonden, wat een drama!

Nadat we dit horror nieuws verwerkt hadden, heeft Wayan ons toch nog even in de historie van de tempel verteld. Het is hier niet alleen zo druk vanwege de toeristen maar ook omdat gelovigen uit heel Bali hierheen komen. Deze tempel is gesticht door de heilige die het Hindoeïsme naar Bali gebracht heeft om het eiland tegen slechte invloeden te beschermen.

Toen de zon langzaam in de zee zakte en de hemel van oranje naar roze kleurde was het een prachtig gezicht hoe de tempel zich aftekende.

Hoewel het bloedheet was, was het zeker de moeite waard!

Nu nog wat drinken en niet te laat naar bed want om 08.30 uur worden we opgehaald voor een tripje richting Ubud en omstreken.

Sanny

Jeetje mensen als ik jullie verhalen lees is het net of ik erbij ben???? Heel veel plezier met z'n allen xxx

piet en jannie

hoi luitjes , een spannend verhaal ,je zal er maar bij staan als zo iemand weg gespoeld wordt, is niet leuk maar wat wel leuk is dat de zelfde chauffeur jullie rijdt, een beetje bekendheid voor alle twee de kanten, verder heel veel plezier en gr van piet en jannie.

marja

Ook ik heb daar gestaan, 3 jaar geleden en ik vond het heel imposant en bizjonder temeer daar op een steenworp afstand ook een moskee te zien is.
Geniet maar lekker van al het moois, en in Ubud...........
Speenvarken zeker !
Groetjes

mady

Hoi allemaal,
Gezellig met Wayan, chauffeur van de vorige keer.
Das ook wat met die Ambonnees van de rots gevallenPPPFFFF.Gelukkig zijn jullie er nog.
Alvast veel plezier met de trip naar Ubud.Tot morgen
Madyx

Pierre

Gelukkig ben ik niet jaloers aangelegd anders.....????????

gerrit

Wat een mooie ervaring weer, leuk dat wayan ook weer jullie prive chauffeur is veel plezier morgen en heerlijk genieten
Groetjes

rina

Geweldig allemaal, alleen dat horror verhaal verschrikkelijk.

Maar erg leuk om jullie op deze manier te volgen.

Astrid

Dat is een minder leuk verhaal. Maar fijn dat jullie ondanks dat toch nog hebben kunnen genieten van de zonsondergang. Fijne dag morgen en we lezen het wel weer.
Groeten aan iedereen