lammetjesopbali.reismee.nl

Ubud shopping en Uitreiken Schooluniformen in Batubalan

Vanmorgen zijn Lisa en ik nog even in Ubud gaan shoppen. Er is een leuke markt, het zijn eigenlijk allemaal kleine winkeltjes met veel spullen buiten uitgestald. Rondom Ubud zie je heel veel kunstnijverheid zoals houtbewerkers, je ziet heel veel prachtig houtsnijwerk. Ook zijn er veel steenhouwers, langs een bepaalde weg net buiten Ubud zie je menshoge budah en hindoe beelden. Verder zijn er nog veel rietbewerkers en zilversmeden. Dit alles wordt voor de toeristen in Ubud verkocht. Je moet wel kunnen onderhandelen, pfff dat vind ik wel eens lastig, geef mij maar gewoon vaste prijzen, al dat gedoe. "Please madam buy at me for good Luck". Maar we hebben een aantal leuke koopjes kunnen scoren. De mannen zijn vandaag bij het hotel gebleven, een beetje zwemmen en kaarten. Thijs is met de nodige medicatie gelukkig weer opgeknapt. Ze hebben nog een lekkere massage genomen en zijn weer topfit!

Vanmiddag heeft Wayan ons opgehaald om naar zijn dorpje Batubalan te gaan. Zoals de meesten van jullie wel weten, heeft met name Aart-Jan vooral via Facebook een actie opgestart om geld in te zamelen om schooluniformen voor de kinderen te kunnen kopen. Het naar school gaan op Bali is gratis, maar er moet wel betaald worden voor een verplicht uniform. Wayan heeft met het dorpshoofd een lijst gemaakt van kinderen die in aanmerking voor een nieuw schooluniform komen. uiteindelijk hebben we na goed onderhandelen voor 77 kinderen 2 uniformen per persoon kunnen realiseren! Ze moeten er nl. 3 hebben en de meesten hebben er maar 1. Om de 2 dagen moeten ze een schoon uniform aan en ze hebben 2 kleuren, een blauwe en een bruine set. Wayan heeft deze week de uniformen besteld en ze lagen keurig klaar, verpakt en met de naam van het kind erop. Alle kinderen stonden ons al ongeduldig op te wachten, op het dorpspleintje, nieuwsgierig gemaakt door Wayan en natuurlijk gebrand om hun pakketje in ontvangst te nemen. Wayan liet ze keurig op een rij staan en de schoolonderwijzer hielp bij het uitreiken. De namen werden 1 voor 1 opgenoemd waarna de kinderen hun nieuwe uniformen kregen.AJ had van elke gever een naambordje gemaakt en heeft ze zo op de foto gezet. De A4-tjes met de namen werden als trofeeen meegenomen. Sommige kinderen waren helemaal zenuwachtig en stonden te popelen tot ze aan de beurt waren. Er waren er ook een paar heel verlegen en dan moest er een ouder zusje of een moeder meelopen. We voelden ons net Sinterklaas haha. Maar het was erg leuk, we hebben nog een groepsfoto genomen en toen ineens stormden ze met zijn allen op ons af en riepen ze 'thank you' en gaven ze ons een handje. Het was heel erg leuk en bij deze nogmaals heel hartelijk bedankt alle gulle gevers! We gaan ons alweer beraden op een nieuwe actie, wordt vervolgd :-)

piet en jannie

wat een leuk moment als ze het uniform krijgen , een geluk dat Thijs weer is opgeknapt, heb gisteren een mailtje van hem gehad ,vind ik leuk,veel plezier verder en groeten .

Astrid

Fijn is het toch wanneer je kinderen blij kunt maken.
Goede actie hoor Aart-Jan. De volgende ben ik van de partij.
Gelukkig dat Thijs is opgeknapt. Is toch balen wanneer je ziek bent op vakantie

Hetty

Heerlijk die blijde gezichtjes, en wat leuk dat jullie ons zo laten meegenieten.

Anja en Roel

nou pfff bij het lezen van jullie verhaal voel je even de tranen opkomen....wat mooi om die kindjes gelukkig te maken! Nu nagenieten van dit mooie gelukkige moment!

Erna Koks

hoi Thijs en familie, wat een leuke site! Thijs sorry voor het misverstand ik ontdekte dus vanmorgen pas dat dit jullie link was haha. Leuk om te lezen en oh wat krijg ik een zin in mei als wij naar Bali gaan voor vakantie. Ik blijf jullie nu zeker volgen en meelezen. Heel veel plezier daar, groetjes uit een koud, nat en winderig Nederland

mady

Hoi allemaal,
Gister geen tijd gehad, vandaag bijlezen.Gelukkig is Thijs weer boven jan.

Wat geweldig, dat je de kindjes zo blij kan maken.

rina.

Wat een mooi moment.