lammetjesopbali.reismee.nl

Fietstocht rondom Amed vanaf de amount Agung.

Na een stormachtige nacht waar we even het Nederland gevoel hadden ( bakken met regen uit de hemel) moesten we vroeg op. De fietstocht vanaf de mount Agung stond op het programma. Dus half 7 uit bed, zeven uur aan het ontbijt en om half acht in de auto de berg op.

Daar gingen we dan vol goede moed om de Challange etappe van de mount Agung te trotseren.

We werden met een busje opgehaald om precies na een drie kwartier rijden 1000 km boven zeeniveau te komen en daar een tocht van 23 km naar omlaag af te leggen. Er was een mede toerist die ook de tocht ging maken zijn naam was Eddie en kwam uit Australië. Eddie het type Crocodile Dundee met een haaientand aan zijn ketting en een stoere tattoo op zijn schouder. Hierbij was de toon gezet: This is another Cook! Dit beloofd een ander fietstochtje te worden als het schapendijkje in Leerdam uit te fietsen.

We kregen onze mountain bike's en de remmen moesten getest worden. Steven "de professor" in het wielrenwereldje vanwege zijn tactische inzicht nam de leiding achter de gids. Het waren helse weggetjes dwars door de jungle. Als je af toe over je schouder naar beneden keek zag je een diepe afgrond dus maar niet teveel naar beheden kijken. De smalle paadjes lagen vol stenen en grote keien en was uitkijken geblazen. Toen we weer op een geasfalteerd weg terecht kwamen had Maja "Le Terrible" vanwege haar explosieve rijstijl, een miscommunicatie met de reisleider. Ze moest stoppen maar zat in een te hoge versnelling om te kunnen stoppen midden in een beklimming. Met een spectaculaire val kuste ze het asfalt, AJ had een dejavu van de val van Johnny Hoogerland in 2013 die in het prikkeldraad terecht kwam. Maja is uit hetzelfde hout gesneden en zonder blikken of blozen ging ze door.

Door de intensieve tocht en moeilijke wegen hebben we minder goed kunnen genieten van het uitzicht en de dingen om ons heen. Hiervoor moesten speciale stops worden ingelast. Wat mooi om te zien is dat alle mensen langs de weg ons vriendelijk begroeten. We waren een bezienswaardigheid wat ook niet raar is heel de Familie 't Lam op een mountain Bike dit maak je niet vaak mee. Toen we een stop hadden in de rijstvelden om een foto te maken zagen we een familie aan het werk. We gingen bij ze kijken en een praatje maken toen Steven en AJ deze familie een daggeld hadden gegeven waren ze heel erg dankbaar En zongen ons toe en zwaaiden ons uit!

Lisa en Maja konden het peloton niet bijbenen de heuvels en de warmte werd ze te veel. AJ "de Buffel" vanwege zijn kracht moest ook een stap terug doen. Terugkomend van een blessure vond hij het genoeg geweest, respect voor deze strijders die toch 16 km hebben gefietst. De tocht ging door; Eddie, de Proffesor en ik waren over. De tocht begon mentaal zwaar te worden maar de wegen makkelijker. Hierdoor werd Steven wat nonchalant tijdens een beklimming en maakte een schakelfout waardoor zijn bijnaam eer aangedaan werd doordat hij op magistrale wijze zijn fout wist te corrigeren.

Aangekomen op Pantai Putih, een prachtig wit strand met een grote klif, deed dit de barre tocht snel vergeten. We hebben daar lekker gegeten en een verkoelende duik genomen. We hebben de helse tocht allemaal overleefd en als geweldig ervaren.

De reisleider Noman heeft prima werk afgeleverd door ons goed te informeren over de natuur, de gewoonten en kennis laten maken met de plaatselijke bevolking. Hij tolkte voor ons en gaf aan het eind van de rit nog een leuke korting op de prijs.

Ik zeg TOP East Bali Bike.

Uit de pen van Thijs.

sylvia van dalen

Ooooh, wat een verhaal! Ik heb ervan genoten!
Wij hadden deze trip gedaan met onze dochters, de jongste was toen net 7, en niet gewend aan handremmen! Ik had er van te voren een nacht wakker van gelegen, maar het ging allemaal goed. Hadden jullie ook spierpijn in je handen van het remmen?!
Veel plezier weer, ik kijk uit naar jullie volgende avonturen!

piet en jannie

wat een dag zeg , zo leuk of we erbij zijn , vind het toch knap van jullie om dit allemaal te ondernemen , maar dat hoort bij zo'n vakantie, het is zo mooi om dat te lezen en dan te weten dat je op je snuit ging Maja, maar jullie zijn gehard, succes verder zonder valpartijen, groeten van piet en jannie.

Lisa

Ik geef even een kleine correctie op dit verhaal. Ik kon het peloton wel bij houden ik reed alleen in het spoor van "le terrible" waardoor ik continu op onthoud had, omdat ze het schakelen niet door kreeg.

marja

Gaaf zeg.

Greet

Nou zeg wat een sportieve familie !!
Ben ik echt familie van jullie ??? Kan het niet geloven!!
Maar knap hoor dikke kus !!

mady

Lijkt de tour de France wel.
Thijs ipv. Jean Nelissen of Mart Smeets!!!
Leuk hoor, xzie het allemaal gebeuren.
Liefs Mady

Astrid

Wat een mooi verhaal en wat een sportieve familie zijn jullie. Ook mooi om te lezen dat jullie een familie blij hebben gemaakt. En wat een dankbaarheid van deze mensen. Jullie zijn toppers ????

Astrid

Hij doet vraagtekens ipv een duimpje hihi