lammetjesopbali.reismee.nl

Afscheid Steven en paniek in de tent

Vanmorgen gingen Aart-Jan, Thijs en ik snorkelen en al vrij snel spotte Thijs weer een grote schildpad, wel 1 van 1 meter groot! Het was geweldig, op korte afstand boven hem, konden we hem wel 5 minuten lang volgen hoe hij over de bodem scharrelde. Om de zoveel tijd zwemt hij naar het wateroppervlak naar boven om adem te halen om daarna weer heel snel naar beneden te zwemmen. Dan zie je pas dat zo'n log beest toch nog erg hard zwemt. Echt heel bijzonder, we hebben wel eens eerder een grote schildpad gezien, maar meestal maar heel kort, dit was dus top! Verder slechts enkel vissen gezien, maar wel een paar mooie, zie de foto's.

Vanmiddag was helaas voor Steven alweer de tijd aangebroken om naar huis terug te gaan. Belangrijke zakelijke verplichtingen maakten dat hij al eerder dan wij terug moest naar huis. Hij vond het best jammer want hij had het goed naar zijn zin en begon steeds meer aan dit exotische avontuur te wennen en kwam steeds beter in het vakantie ritme. Maar ja, hij heeft in ieder geval toch een groot gedeelte meegemaakt.

Verder hebben we vandaag nog voor paniek in het restaurantje van Kembali gezorgd. Wij drinken hier graag Orange-water dat is een erg lekker drankje, zoals de naam al zegt, soort van waterig sinaasappelsap. Het zit in 500 ml flesjes en met dit klimaat moet en wil je veel drinken en dit drinkt erg lekker weg. Maar met 5 personen die dit de hele dag door drinken, gaat het met de voorraad ineens erg hard en moesten ze ons vanmorgen nee verkopen. Toen maakte Aart-Jan een geintje en zei quasi serieus "no orange-water anymore? How is that possible, then you must order it" en hij trok daar uiteraard zijn uitgestreken poker-face bij. Toen vroeg hij om een gewone = vers geperste) orange-juice maar dat kon ook niet want het ijs wat daar altijd (geschaafd) bijgaat, was ook op want de vriezer was stuk. Toen schudde hij vol ongeloof zijn hoofd, maar meende hier natuurlijk niks van. Er was nog genoeg van alles te drinken. Maar dit zorgde voor paniek in de tent want ze dachten dat hij het allemaal serieus meende. De (Nederlandse) eigenaar woont naast het complex en die hebben ze in paniek opgebeld dat hij met spoed moest zorgen voor nieuw Orange-water want de Nederlandse gasten waren heel boos op hun. Dus daar kwam Matthijs de eigenaar aan om eens te kijken wie die boze Hollander nou was. En kwam vertellen dat hij snel nieuwe voorraad zou regelen. Hij kon er wel om lachen en had al zo'n vermoeden dat het niet zo'n vaart zou lopen, maar het personeel vond het vreselijk ons teleur te moeten stellen. Hilarisch dus!

Het eten en drinken is trouwens overal zo lekker! Het is hier een heel stuk goedkoper dan in Ubud, waar het ook weer goedkoper dan in Seminyak was. Voor 4 a 5 euro per persoon hebben we vanavond in een goede Warung (Bliss-cafe) gegeten eerst loempiaatjes en daarna bord vol bami of nasi goreng en AJ gamba's en ik ayam curry. Erg lekker er alles zo vers gesneden en in de open keuken gemaakt. Betekent wel dat je wat langer moet wachten maar alles is lekker vers en uitermate op smaak! En een colaatje kost hier 12000 roepie oftewel zo'n 84 cent. Een vers geperste jus en een echt groot sorbetglas vol, echte vitamine bommen dus, kost maar 20.000 oftewel €1,40. En het door ons zo geliefde vitamine water kost 70 cent. Een portie van 3 heerlijke loempia's kost maar € 2,10 en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Morgen gaan we weer vroeg op want als we het goed begrepen hebben, is, is er een ceremonie hier meteen bij ons hotel. Het bestaande tempeltje meteen naast het hotel is wat uitgebreid. En vanwege volle maan is er al een paar dagen van alles gaande, we horen vaak gezang en met een belletje rinkelen. En morgen schijnen ze op het strand ook nog wat te gaan doen. We zijn benieuwd, wordt vervolgd.

Greet

Ja hoor AJ weer iedereen op de kast gejaagd daar !!
Ze kennen hem nog niet daar dus zal je nog een aantal jaartjes terug moeten naar Bali zodat ze weten wat ze aan AJ hebben !! Ha ha vast geen straf voor jullie !
Ja die Steven weer op terug reis net nu hij begon te wennen grrrrrrr jammer !
Nou nog veel plezier daar en benieuwd wat het morgen weer wordt !
Xxxxxxxx

mady

Jammer dat Steven naar huis moest, maar ja , zakelijke belangen gaan voor.
AJ weer iedereen voor de gek gehouden.Ja hoor, ocherm, die menskes schrikken ervan.
Nog veel plezier en we zien de verhalen en foto's morgen weer.
Liefs Mady

rina

Ik kan het me voorstellen dat ze dachten dat AJ het meende.
Is mij ook eens overkomen met AJ.

Astrid

Geweldig verhaal weer. En aart- jan ik hoor het je zeggen en zie je gezicht erbij haha.
Ben benieuwd naar de foto's.

Pierre

Mooi dat Steef naar huis terug gaat kan ik mooi in zijn plaats komen

Vera

Ooh wat een leuke verhalen! Ik kijk er elke dag weer naar uit om ze te lezen! Opa koos geniet ook erg van alle verhalen!
Veel plezier!! En steef een goede reis!

marja

wat een prachtig verhaal weer zeg, blijft vrolijk die AJ.
Groetjes en geniet er maar lekker van

Trees

Iedere dag weer nieuwe belevenissen! Superleuk! Ik krijg ook zin om naar Bali te gaan.
Veel plezier nog

piet en jannie

Jammer voor Steven en Lisa natuurlijk ook dat hij terug moest ,maar werk gaat voor het meisje, hij heeft toch meebeleefd wat jullie nu verder gaan beleven ,leuk voor AJ en Thijs hebben kunnen snorkelen ,heel leuk zo'n grote schildpad en die mooie vissen , nu maar afwachten wat jullie morgen te wachten staat ,een seremonie met vaak de mooiste kleuren en figuren ,veel plezier verder .

gerrit en jo

Wat een fantastische belevenissen weer jammer dat steven weer naar huis moet en wat een grap van AJ nou veel plezier nog en steven een goede reis terug