lammetjesopbali.reismee.nl

Snorkelen, schildpaddenproject en tropische stortbuien

Lisa en Thijs sliepen vandaag uit en wij lagen al om 9 uur in de zee om te snorkelen en het was prachtig, het was goed zonnig en helder. We hebben veel mooie vissen gezien, waaronder 2 mooie Nemo-visjes en we zagen ze in vrij ondiep water. We hebben ze wel eerder gezien, maar dan moest je er wel 10 meter voor naar beneden gaan. Ook het koraal is hier echt de moeite waard, het is echt al heel goed aangegroeid ten opzichte van vorig jaar. Mooi om te zien dat dat bewustzijn hier groeiende is. Onder hetzelfde project als deze Reef-gardeners, wat door Australiërs is opgezet en wordt gesteund valt het Reef Seen project. Hier worden eieren van Zeeschilpadden uitgebroed. Als de vissers vroeger schildpadden in hun netten hadden, verkochten ze die aan restaurants, nu brengen ze deze naar dit project, waar ze er een kleine vergoeding voor krijgen. Ook doen ze dit met de eieren. Bij het project hebben we naar de bassins gekeken waar honderden klein schildpadjes in zaten, heel lief om te zien. Vooral toen ze gevoerd werden, dan krioelen ze naar het wateroppervlak om de mini visjes te pakken te krijgen. Ook is er 1 megagrote schildpad, de mascotte van het project, die hadden vissers gevangen en hadden ze naast hun huis in een watertank zitten. Deze schildpad werd teruggezet, maar kwam telkens terug. Nu leeft hij in een wat groter bassin bij dit project want hij kan niet meer terug de zee in.

Het was vanmorgen drukkend warm en vanmiddag rond half 3 begon het ineens te rommelen en al gauw vielen er flinke donderklappen en ook weerlichtte het. Daarna begon het te storten van de regen en niet een buitje maar zeker wel een uur lang. Het stond helemaal blank hier in de tuin van het hotel en de toegangsweg hier naast de hoteltuin was 1 kolkende watermassa geworden, niet normaal. Toen zijn we maar een potje gaan kaarten en ook hebben we in de Spa massages geregeld. Een Balinese massage, zo lekker! Het is een combinatie van drukpunt en ontspanningsmassage. Af en toe best gevoelig, maar o zo heerlijk. En ook dat is weer zo goedkoop als je dat met onze prijzen vergelijkt! je betaalt meestal maar zo'n 7 euro voor 1 uur massage! Zo zijn we de regenachtige middag toch nog aardig door gekomen, maar we hopen wel dat het morgen beter is!

corina

Heerlijke vakantie lijkt mij ook wel wat met massages
lekker ontspannen xxx

mady

Jammer van de stortbuien.
Mady

piet en jannie

wat een pech die stort bui maar je zit nog in de natte tijd,maar alles wat nu valt kan morgen niet vallen , een lekkere massage is ook niet verkeerd, hopelijk morgen beter weer. gr van piet en jannie

Anja

Klinkt heerlijk en relaxt. Die regen is dan minder maar met een heerlijk massage goed opgelost!
Leuk die Nemo's...En prachtig koraal.
Genieten hoor. Kusss

Astrid

Jammer van de buien maar je hebt er een heerlijke massage voor terug gehad. Een geweldig land zo te horen en zien