lammetjesopbali.reismee.nl

Regen, regen, regen !

We wilden vandaag een boottripje maken naar Menjangan Island waar je heel mooi kan snorkelen. Gisteren middag en avond regende het nogal dus onder voorbehoud hebben we de trip geboekt. Maar toen we vanmorgen wakker werden, was het alweer of nog steeds, zwaar bewolkt en boven de bergen groeide een enorme donkerblauwe lucht. Jammer maar helaas, hebben we toen de trip gecanceld. En achteraf maar goed ook! AJ en ik hebben hier bij het rif voor het hotel nog wel een uurtje gesnorkeld en nog wel wat mooi koraal en visjes gezien. Maar we lagen nog geen kwartier bij het zwembad en het begon te spetteren. Even later volgden enorme stortbuien. Toen hebben we zitten kaarten totdat het weer bijna droog was. Aan de overkant van ons hotel, aan de hoofdweg zit een leuk tentje waar je 'echte' koffie kunt drinken met lekkere taartjes. Dit vonden we wel een goed moment om daar even lekker te gaan zitten. Nou het was lekker, koffie Americano, muffins, ananastaart met kokos, chocoladetaart, we hebben het allemaal gehad. Toen begon het weer te storten van de regen, we konden echt niet weg. Nou ja, het was toch bijna lunchtijd, dus dan ook maar een stuk quiche besteld en baguettes tonijn en kip. Even een keer wat anders dan loempiaatjes en rijstgerechten. De stortbuien waren inmiddels overgegaan in hoosbuien, als dat de overtreffende trap van stortbuien is. Het was echt niet normaal wat een water er viel. Toen de buien weer iets normaler werden ging Thijs, de held van onze familie, met een geleende paraplu van het cafe terug naar ons hotel om bij de receptie paraplu's voor ons te halen. Het duurde even want hij moest heel voorzichtig door het water waden, wat zo'n beetje tot aan de knie stond. Er was echt sprake van een overstroming! Vanuit alle zijstraten stroomde het water met enorme kracht de hoofdweg op, richting zee. Op deze hoofdweg was het inmiddels vrij chaotisch geworden, een vrouw met een scooter was al gevallen, andere scooters liepen vast en moesten weer op weg geholpen worden. Bij het supermarktje aan de hoofdweg hadden ze een soort van wal van bierkratten gemaakt om zo het water uit de winkel te houden. We liepen voorzichtig, voetje voor voetje het onverharde pad naast ons hotel uit, richting de ingang. Dit was nog niet zo makkelijk, we liepen op teenslippers en je voelde overal stenen en takjes tegen je benen en voeten slaan. De locals moesten wel om ons lachen en de kinderen vonden het geweldig en hadden enorme waterpret die crossten met fietsjes door het water en lieten zich vallen zodat ze meegesleurd werden. Zo, dat hebben we ook weer meegemaakt! Maar de mensen hier vinden het ook niet normAl dat het nu in april nog zo lang regent, dat hoort eigenlijk alleen in januarI/februari te gebeuren en nu aan het einde van de regentijd zou er hooguit af en toe einde van de middag of 's nachts een buitje moeten vallen, maar ja, waarschijnlijk toch ook last van de klimaatverandering.....

Gelukig zit er Een goede Spa bij ons hotel en hebben we maar voor allemaal lekker wat behandelingen ingepland. Een heerlijke 'facial' met uitgebreid scrubben, masseren en een maskertje van Aloe Vera. De schoonheidsspecialiste pakte een groot mes, Lisa en ik keken elkaar al aan, wat gaat ze daarmee doen? Maar het was dus om in de tuin wat verse aloë vera bladen te gaan snijden voor het masker..... En zo liggend met het maskertje op en de dames die heerlijk nog even de armen en schouders mee masseerden, was het tikken van de regen ineens minder erg En waren we na een uurtje weer helemaal Zen.

Maar toch vinden we het prima morgen uit dit regenachtige noorden te vertrekken, dan gaan we meer naar het midden, naar Sidemen, onze laatste bestemming.

Wil

Wat jammer dat het weer tegen zit.... Geniet straks nog even in Sidemen.

piet en jannie

het is jammer dat het weer tegen zit ,hier word het tegen het eind van de week ongeveer 18/ 19 graden,en het is hier droog , maar jullie hebben het tropen weer tussen de buien door lekker zwemmen en snorkelen , en een spatje er tussen door ,kan ook geen kwaad, went jullie nog wel mooi weer op je volgende bestemming, nog fijne dagen toegewenst , piet en jannie.

Greet

Jeetje wat een toestand !!
Wegwezen daar ! Je ging voor de zon !!
Die Steven had het het goed bekeken hij dacht ik houd mijn voetjes droog !!
Nou nog wel een paar dagen lekker genieten hoor het komt vast goed xxxxxxx

mady

Wat een weer.

Geniet nog lekker de komende dagen.
Liefs Mady

corina

Wat kan jij de verhalen mooi vertellen geweldig een genot om te lezen hoop dat de laatste bestemming nog mooier is en droog blijft
Have fun xxx

Anja

Nou nou zeg wat een weer! En idd voetje voor voetje waden door dat water want je ziet niets en als je onderuit gaat dan kunnen de locals heel hard lachen..haha dat gunnen we ze niet. Op naar het volgende avontuur. Leuk on telkens te lezen. Xx

Erna

wat een geweldige verhalen lees ik iedere keer, wat jammer dat jullie snorkeltrip niet doorging daar was ik erg benieuwd naar ( vandaag over 1 maand stappen wij in het vliegtuig voor onze trip naar Bali) na het lezen van jullie blog krijg ik echt steeds mee zin.
Thijs en familie geniet nog van jullie laatste dagen, ik lees nog even mee, groetjes Erna